Eller snarare det obefintliga ljudet, det är snudd på pinsamt att dra iväg med 2010:an och det låter som om man kör min mammas SKODA.... Vi har kollat endel på nätet och kommer nog skicka efter något som verkligen LÅTER SOM V8, riktigt vad har vi bara nästa kommit fram till. Nån som har kommit fram till nåt bra??
_________________ It creates a grin so enormus, it splits your face clean in half!!
Tech support årsm 93-97 (Utsedd av hogge) Mail: Niklas.jansso1n@bredband.net
Fredrik på Auto Tec i Västerås har hittat Headers och Avgassystem men dom är restnoterade ca. 2 månader. Han ska åka över til USA under vintern och handla varor,då kan det vara lämpligt att ta med grejer i hans containers. Intresserade kan ringa Fredrik 021-135700 070-6809922
Tack Göran för ditt tips, Gubben har tydligen fått kläm på vad det är han ska skruva dit för att få ljud i skällan.... Och som tur är har vi en kille i USA som kan fixa hem grejorna frågan är bara när.....Men vi fick ju vänta x antal månader på bilen så det är väl bara att VÄNTA.... Maria
2009-08-20 16:19
camarofreak
CCS Medlem
Forumanvändare sedan: 2008-03-27 23:05 Inlägg: 151 Ort: Stockholm Namn: Robert Andersson CCS Medl.Nr: 1617 Region: Stockholm
Re: Vad har ni tänkt göra åt *ljudet*
jag lutar mer åt att använda Cut Outs. Det blir rätt jobbigt att åka långt med högt ljud.
Det jag skulle vilja ha är Cut outs med reläer istället för el-motorer, för snabbare öppning. Och det jag VERKLIGEN skulle vilja ha är Cut outs som öppnas automatiskt efter motorvarv, eller helst, hur snabbt motorn ökar i varvtal. Så om man tryckte på ordentligt så öppnas Cut outen automatiskt. Det borde kanske gå att skapa en sådant program till ECM'en, och få ut en signal till reläerna??
_________________ Camaro SS -99
2009-09-10 21:25
Torq
Icke klubbmedlem
Forumanvändare sedan: 2009-10-03 17:03 Inlägg: 51
Om ni har Ground effects paketet, så kan jag klart rekommendera MBRP systemet. 3" ocgh med tips som är formade efter bakbumpern. Låter riktigt jäkla bra! Nu ska det monteras Kooks headers i veckan och se hur det låter
Jag tycker det lät bra och inte för mkt när man plockade bort ljuddämparna bak, + att man lätta bilen en del, riktigt stora ljuddämpare orginal. Inget jag gjort själv utan sett på youtube.
_________________ Camaro SS 2010 M6
2009-12-08 00:27
camarofreak
CCS Medlem
Forumanvändare sedan: 2008-03-27 23:05 Inlägg: 151 Ort: Stockholm Namn: Robert Andersson CCS Medl.Nr: 1617 Region: Stockholm
Filmlänk till Magnaflowsnubbe som berättar om deras avgasrör för Camaro 2010:
Hej! Kanske inte aktuellt med tanke på att tråden är lite gammal, men jag kör med Magnaflow Muffler Delete art nr 16582 vilket innebär raka rör från bakaxeln och bakåt. Levereras med 5" slutrör vilket ser helt OK ut. Låter betydligt högre än orginal men absolut inte för högt.
Alla tidsangivelser är UTC + 1 timme [ Sommartid ]